alireza alireza .

alireza

قطعات ساندرو

معرفی ساندرو
در این مقاله به معرفی چند نمونه از مهمترین قطعات ساندرو می پردازیم و کلیه اطلاعات لازم در رابطه با این قطعات مهم را در اختیار شما قرار می دهیم.

ساندرو هاچ بک فرانسوی است که از سال 2007 در لیست محصولات رنو قرار دارد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین محصولات رنو در کشورمان است.

با توجه به افزایش خریداران این محصول محبوب ، آشنایی با قطعات یدکی این خودرو بسیار مهم است.

این اطلاعات به صاحبان ساندرو کمک می کند تا در صورت مشاهده هشدارهای مختلف مربوط به این قطعات ، قطعه معیوب را در اسرع وقت و قبل از وقوع یک حادثه دلخراش تعمیر یا تعویض کنند.

در میان اتومبیل های کلاس سوپرمینی رنو ، ساندرو یکی از محبوب ترین محصولات است که از سال 2007 در حال تولید است.

این خودرو شباهت های زیادی با لوگان دارد که این امر به دلیل پلتفرم مشترک این دو محصول است.

رنو ساندرو در نیمه دوم سال 1994 در کشورمان تولید شد و از همان روزهای اول ورود به بازار توانست نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

این خودرو از نظر ظاهری از طراحی ساده ای برخوردار است که در کابین آن نیز به چشم می خورد و به همین دلیل توانسته طیف وسیعی از گروه های سنی مختلف را به خود جلب کند.

رنو ساندرو از یک موتور 1598 سی سی با قدرت 105 اسب بخار بهره می برد.

مدل دستی این خودرو حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت و مدل اتوماتیک نیز حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت دارد. مخزن سوخت ساندرو هاچ بک 50 لیتر و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 7.6 لیتر برای مدل دستی و 3.8 لیتر برای مدل اتوماتیک است.

رنو از آپشن ها و امکانات رفاهی مختلفی در این خودرو استفاده کرده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم امنیتی ضد سرقت
قفل مرکزی
چراغ های روشن
آینه های جانبی برقی مجهز به بخاری
 

 

 
مهمترین قطعات یدکی رنو ساندرو و نشانه های خرابی آنها
درست مثل هر ماشین دیگری ، رنو ساندرو از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که هر یک وظیفه خاصی دارند و وجود آنها برای عملکرد صحیح این خودرو کاملاً ضروری است.
همانطور که در مقاله پیش قطعات اصلی مگان را برای شما توضیح دادیم در این بخش هم ، ما چند نمونه از مهمترین قطعات ساندرو را معرفی خواهیم کرد و همه مواردی را که باید در مورد آنها بدانید به شما ارائه می دهیم:

تسمه تایم موتور ساندرو
تسمه تایم موتور که اکثر مردم آن را تسمه تایم می دانند ، یکی از مهمترین قطعات یدکی هر اتومبیل است و همچنین از مهم ترین قطعات ساندرو است که عملکرد آن اتصال میل لنگ به میل سوپاپ است.

از آنجا که تسمه تایم موتور زمان دقیق باز و بسته شدن سوپاپ ها را تعیین می کند ، عملکرد صحیح آن نقش بسیار مهمی در سلامت موتور خودرو دارد و مستقیماً بر عملکرد پیشرانه تأثیر می گذارد.

یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند برای تسمه تایم رخ دهد ، خراب شدن آن است که می تواند عواقب جدی برای شما به همراه داشته باشد.

بنابراین ، بهتر است علائم خرابی تسمه تایم موتور را که در زیر ذکر شده است به خاطر بسپارید و در صورت مشاهده ، در اسرع وقت به یک مرکز تعمیر مراجعه کنید:

دود بیش از حد از اگزوز ماشین خارج می شود
عدم راه اندازی یا شروع بد وسیله نقلیه
افزایش دور موتور در هنگام شتاب گیری

شمع موتور ساندرو
شمع های رنو یکی دیگر از حساس ترین قطعات ساندرو است که جرقه مورد نیاز برای شروع احتراق را در موتور تأمین می کند.

شمع های اتومبیل بر اساس سه پارامتر به انواع مختلف تقسیم می شوند: مواد الکترود ، تعداد الکترودها و کد حرارتی ، که هر یک از آنها دارای ویژگی های مختلف هستند.

شمع رنو یکی از قطعات مصرفی خودرو است و طول عمر مشخصی دارد که پس از اتمام آن باید تعویض شود تا در سایر قسمت های خودرو مشکلی ایجاد نشود. مهمترین علائم خراب شدن شمع موتور رنو و نیاز به تعویض به شرح زیر است:

دود بیش از حد از اگزوز اتومبیل به دلیل احتراق ناقص سوخت
لرزش بیش از حد خودرو و شنیدن صداهای غیرمعمول در موقعیت
کاهش سرعت شتاب ماشین
مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و عملکرد موتور را کاهش دهید
روشن شدن ماشین به سختی
چراغ چک ماشین روشن باشد
 

 

فیلتر هوا ساندرو
بدون فیلتر هوا ، مقادیر زیادی از ذرات آلاینده می توانند اجزایی مانند دریچه ها ، یاتاقان ها ، حلقه های پیستون و بدنه داخلی سیلندر را فرسایش دهند.

بنابراین وجود این قطعه در خودرو می تواند بسیار موثر باشد فیلتر هوا جز مهم ترین قطعات ساندرو به حساب می آید به و ذرات و ناخالصی های موجود در هوا را جذب کرده و از آسیب احتمالی خودرو جلوگیری کند.

عمر فیلترهای هوا معمولاً بین 3000 تا 5000 کیلومتر است و استفاده از فیلترهای غیر استاندارد می تواند باعث مصرف زیاد سوخت و صدمات زیادی به موتور خودرو شود.

 

 

دسته موتور ساندرو
فرمان ها به عنوان یک اهرم قدرتمند در خودرو نقش بسیار مهمی دارند.

این قسمت وظیفه اتصال موتور و گیربکس را بر عهده دارد.

اصالت و کیفیت این قطعه در سلامتی و جلوگیری از ایجاد صدا در کابین خودرو بسیار موثر است.

برای خرید تمام قطعات ساندرو همچنین دسته اصلی موتور می توانید به مجموعه فرانس یدک مراجعه کنید.

اگر به ماشین مگان علاقه دارید ما در مقاله های قبلی درباره قطعات مگان هم به صورت کامل توضیح دادیم.

 

منبع : فرانس یدک 

 


برچسب: https://franceyadak.com//،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۸:۲۲ توسط:alirezaroshani موضوع: نظرات (0)